Friday, July 26, 2013

Ramadhan dah lebih setengah perjalanan.

As salam....

uiiiiiiiiiihhhh.... lama betol tak mencoret di sini...

Okeh... as usual, i'm busy hokeh....

Lagi busy sebab amik tempahan kuih?????? owhhhh pitaaaaaaaam....
Ku rasa dah serik dah...

Rupa2nya ramai peminat sarang semut eh... selain adik muhd sebagai peminat tegar.



5 hari... 5 hari taw aku menyemut...
Seawal lepas sahur ku dah keluarkan butter... mengadun doh... memarut 45 minit non stop... menyudu... menabur cekelat urai....
sampaiiiiilah kol 11 pagi siap bakar.... pulaknya coklat urai yang ini lambat nak menyejuk.... sabar ajek la yek...Pastu gi skolah keja... bayangkan ku dengan cik aisyah dan segala kerja umah yang tak pernah nak bagi aku cuti. Kain baju pon tak terlipat.... lagi kronik jadiknya. Aqilah cari baju tak jumpa! hahahahaha... baru tau bila ibu tak buat.... selama ini dah terlipat molek ajek kaaaaaaan....

oh ya, bercerita coklat urai... aku hanya beli yang ada tanda halal malaysia okeh... no was wasun...
Oleh kerana yang itu adalah mahal gaban... maka ku pon meletakkan harga semut aku nie 52 pcs rm18.
Kalau nak kata mahal ke hape ke.... sila jangan beli dan buat sendiri k..hahahaha.... lagi aku pakai telap gold taw... gold hahahaha.... pitaaaaaaam.
Ini taun ajek la.... lain taun menyemut la korang sendiri.... makcik seriiiiiiiiik daaaaaaaah.....
Letih! Sekarang ni utk rumah sendiri pon xde... hahahahaha syadis!!!!

Dah...lagi lagi ada yang nak beli.... dah beli nak beli lagi sebab dah abes anak dorang makan sekali hadap....
owhhhhhhhhh sorry2... makcik takmo.... nak buat tart pulak dah.....

Owh... bukan itu ajek.... almond london.... hadooooooooooi.. pesal la aku murah ati sangat tahun nie nak jual kat dorang huhuhuhu.... hamik ko....

6 adunan yang mengambil 2 hari untuk aku gentel almond.... kemudia 3-4 hari untuk aku menyalut coklat.


itu almond belum keseluruhannya... yang sebenarnya banyak lagi...

okeh la.... nak gentel inti tart nenas nie.... nanti tinggal picit doh dan gulung....
Arini malas nak mendoh dan membaking....

Abaaaaaaaaaaaaang.... rinduuuuuuu!!!

kata UAI... uweeek nak muntah....  (hehehehe ada aku kesah!)

Sekian, wassalam.

0 comments: