Wednesday, March 14, 2012

Aktiviti arini...

Salam....

Cuti skul dah sampai ke pertengahan....sekejapnya masa berlalu.... sungguh, rasa nak panjangkan lagi cuti ini.... rasa badan masih terlalu berat.....bangun pagi tadi, tekak terasa sakit...hidung juga berair....kepala mulai berat.

Apa rasa badan skarang nie??? Salhasmidah ada bertanya saya sihat tak?
Yang sebenarnya saya masih sakit-sakit.....
Pinggang ada kala sakiiiiiit...... tulang belakang pun sama..... rasa kuat setiap kali bangun tidur.
Perut pun kadang2 sengal memanjang.... sampai sekarang ni, pinggang saya masih sakit.

Pagi-pagi lepas siti (nama adik yang membantu saya) datang, saya keluar dengan suami pergi brekpast dan beli barang keperluan sikit... Dapat makan, saya makan roti canai dan sedikit kari kambing... seronok rasa...Tapi bila melangkah ke tesco, terasa nak tumbang.... badan seakan jemmmm.....terutama bahagian belakang...lemahnya rasaaaa.....

Balik dari aktiviti tadi, saya meneman siti kemas bilik bawah.... kesian dia, bilik tu dah macam stor.... 4 plastik sampah digunakan utk membuang segala harta karun yang dah tak diguna pakai.... dah sminggu nie dia kerja... masih lom siap2 lagi mengembalikan keadaan rumah saya.... sesungguhnya amat teruk sebab sebulan lebih saya tak larat.

Cuaca juga tidak berapa cerah cuti nie... kain baju banyak pending....kalau cuci pon, takde tempat nak sidai.... stress rasaaaa...... wahai suamikuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nak dryer... tak pon percepatkan aircond di bilik kakak agar angin panas kompresor dapat mengeringkan kain baju..... dengarlah luahan hati isterimu ini..... hihihi.... poyo merayu kat belog.....

Lepas solat zuhur, ajak suamiku ke tipuware.... kenapa tipuware??? sebab saya ada hantar water filter yang mahalllll tu utk repair sebab led tak berfungsi.....dari bulan 11 lagi...sampai sekarang tak siap2 lagi.....dahlah mahal, belum setengah tahun pakai dah kiok..... betul2 buang duit!!!..... menci..menci....

Lepas tu, terus merayap ke jusco tebrau...
Saya rasa nak naik wheelchair aje.... jalan terkedek-kedek....dah macam nak tunggu ari bersalin huuuuu.....
Beli jeruk...dapat dah melepaskan gian nak makan jeruk....amik asam paya, pelam dan kedondong...aduuuh nikmatnya....
Makan kat pizza... baby nie suka pizza...ish2...selera omputeh plak... tapi tak banyak...dua potong aje boleh masuk... kepala dah senoneng dek tekak yang terkena infection.....
Mr suami ada bertanya kat jusco tu..nak apa2 tak?... saya jawab takde... tapi dalam hati saya menjawab...saya nak kesihatan yang baik.....uhuuuuk.......sambil nak menangis pat dalam ati....saya betul2 tak larat.

Balik aje , rasa cam nak tumbang dah... betul2 tak larat....

Sebenarnya buka laptop nie sebab nak wat wording utk mural......
Tapi rasa sungguh tak larat....
Semua tak larat.....
Esok, saya merancang nak siapkan wording kat mural luar kelas bersama penolong kanan petang...
Nampaknya saya terpaksa cancel..... sungguh tak larat!!!

Ya Allah... berilah kesihatan yang baik kepadaku........

3 comments:

Mama Mirza said...

Alhamdulillah.. bersabar ya.. ujian untuk yang mampu menanggungnya.. sabar.. dan sabar... (sian kawan aku nih..)

Asmida said...

tu ler... dok senyap ko punya blog.. aku pun tersenyap gak dek keje menimbun... tengok fb pun jarang ko komen macam biasa.... Tu yang menanya keadaan ko.. Pape pun mudah2an cepat berlalu ye simptom2 ibu mengandung nie.... sabar.. semoga tabah menghadapi dugaan dan cecepat sihat taw!...

Cikgu Nana said...

Tq3 my fren....
InsyaAllah.... Mudah-mudahan everything goes well....