Friday, March 30, 2012

Menghitung hari...

Salam dari kejauhan....
Amboiiii jauh betol....

ya jauh... kalau dengan asmida, kompom jauh beberapa kilometer.... kalau dgn kat BP, dah boleh solat jamak kan..... jadi kira jauhlah... lagi jauh kalau berada di negeri pasir berdengung.... huuu berdengung dengung kepala ku teringin nak naik tikar zam zam ala kazam...... macam canggih kan naik tikar terbang... kalau mengantuk, agak2 tergolek tak ek dari tikar tu... pastu laju.... tak ke muka kita kebas kena angin... aishhhh p ramlee nie...macam syiok aje kan naik tikar tu.....

Smalam asmida datang bawa tikar terbang warna merah... eh silap, keta baru warna merah membawa ole2 dari jogja dan guangzhou.... hehehe....



badam paling sedap dalam dunia... skali hadap aje dah abes
kulit dia masin, sedap... kalau boleh makan dah lama aku telan skali kasi abes heeee
kismis pon sedap, kering.... TQ as... 


ada budak dapat baju


ada budak dapat keychain

Magnet, ada kat lemari sebelah tibi tu... sama dengan newzealand aritu.... TQ3

As cakap aku dah kurus.... aduuuuuuuhai..... dah gemok balik dah nie.... asyik makaaaaaaaaaan aje....

Entah bila aku dapat pulangkan ole2 ko as..... tahun ini memang tiada istilah berjalan2..... duk aje la kumpul duit banyak2 hahahahaha.... macam iye kumpul duit.... insyaAllah2... cakap yang baik2.... fikir yang baik2...buat yang baik2....

Kenapa aku tokleh jenjalan tahun nie?

  1. Sebab aku peknen... tokleh travel jejauh... harus jaga kesihatan dan bayi dalam kandungan.
  2. Sebab aku cikgu kerajaan, takde istilah cuti crk utk gi makan angin... bila time cuti skolah plak, harga tiket kapal terbang mencanak-canak naik... benciiiii!!!!
  3. Sebab laki aku akan bertukar kerja start bulan 5 nie.... cuti takde, kena reserve kan utk time aku bersalin sok.... aku nie nak bersalinkan anak dia.... jadi dia kena la ada time tu.... kan kan kan....
  4. Akhir tahun pulak, kalau ada rezeki baby nie selamat dilahirkan, masa tu dia keciiiiiiik sesangat... camne nak gi jenjalan???? aishhhh.....belom 3 bulan pon, dan aku pon masih dalam pantang.....
  5. Sebab duit belom berguni-guni nak gi jenjalan obersea..... tunggu berguni2 ya.... baru gi jenjalan jejauh... 


Itulah antara sebab musababnya..... takpela, susah2 dulu.... senang2 kemudian....

Pernah tak korang dengar lagu menghitung hari?
ya aku tengah menghitung hari, bilaaaaaaaaa la nak akhir tahun persekolahan..... huuuuuuuuuuuuuu rasa tak sanggup dah.....
aku juga tengah menghitung hari, bilaaaaaaa lah tunggakan nak masuk.... nak tau jugak berapa banyak kenaikan.... dahlah jadual tu tak nampak yang sohih lagi..... dengan kerja yg stress skarang nie, kalau ada kenaikan tu, harap2 la ilang sikit stress.....
Yang paling penting, aku menghitung hari..... bilaaaaaaaaaalah insan yang kat negeri pasir berdengung tu nak balik huuuuuuuuuu..... dah terasa rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu........ takde sape nak manjakan aku... takde sape nak kata kesian kat aku time kepala aku sakit.... dan takde sape hiburkan anak2 aku time aku tak larat nak bangun... dan takde sape nak macam2 lagi la...huuuuuuuuuuuuuu

wahai hati, bersabarlah.... berdoa semoga semuanya selamat....
ya allah peliharalah dia yang di sana... dan kami yang di sini.....
amiiiiiiiiiiiin.......

2 comments:

Unknown said...

TQ masukkan entri tentang aku... tapi malu2 miaaawwww gitu... huaahh ha haaa..... aku memberi dengan keikhlasan, tiada istilah memulangkan semula.... kalau ada aku bagi, kalau tiada aku diam.. kalau banyak lebih aku bagi, kalau sikit merasa jerlah sorang sikit.. kih kih kihhh....

Sabar cik bunga. Faham juga situasi ko sekarang... tapi cik hubby keluar cari duit berguni2 tak per.. keluar berbaloi2.... aku nie cik hubby segitu keluar, segitu juga balik nanti klem... x der lebihnya... lagi sedih... Tak per... redha dengan kerja2 mereka.. mudah2an ada hikmah disebaliknya.... Disebalik sesusahan kita ada keindahan yang Allah nak bagi.. MUdah2an....

Anonymous said...

Alamak!... sory2.. rupanya laki aku tak sign out... Aku okey yang komen...

~AS~