Monday, September 24, 2012

Selepas siaran tergendala....

Salam....

Lama tak bersiaran hehehehe....

Still alive....

Still hoping.....

Still macam-macam la....

Well... nak kata dah tua sesangat, tidak ler... tapi pregnant kali ini... sungguh mencabar.....
Dari mabuk teruk... uri tak lekat.... metuban keluar.... jatuh pat bilik air... sehinggalah tiap2 malam sakit pat pewot, kiri salah, kanan salah, telentang salah.... bangun tido cam nenek tua, sakiiiiit pewooot.....
macam2 rasa.... Baby nie agak lasak, tidak seperti kakak dan abangnya... main bola baling agaknya kat dalam pewot nie.... dah dekat 3 bulan malamku tidak lena.....

Last week, sakit palsu.... ops bukan saya yang memalsukannya okeh....
Siangnya gi check up... Dr check jalan... lom buka lagi....
Maghrib dah ada bleeding.... mayb kesan Dr tu check...
Kul 10, contraction okeh.....
Sejam ku rasa kan contraction itu.... start message suami... calling2 la jugak...
Ku kata kan.... biar ku baca dulu bacaan kontrek itu... sebab kan ada graf dia kan.....
Si suami dah call ayahanda..... ku kata nanti dulu.... tapi dah kol hukhuk.....
Aku ada bagitau gak kat kakak no 2... suruh standby kalau2 memang kontrek nak melahirkan....
Ku naik turun tangga, jalan pusing keliling rumah.... lepas exercise tu, sakit pon hilang... none okeh!.. so bukan sakit nak bersalin la kan....

Masalahnya.... ayah dah on d way, even baru kat meybank eto5, tapi kata ayah.... "jalan terus, takde patah2 balik".... daaaaaaaaaaaah, kol dobelas dorang sampai... aloooo ciannyaaaa......
Suami, ku kata, "toksah balik dulu.... tengok trend sakit nyer... kalau betol, baru balik....."

Daaaaaaaan... sampai pagi, tak sakit plak... dan malam tu tido ku lena....
ish3.... buat kecoh betol.... malu i taw..... tak jadi nak bersalin hahahahahahaha........
Ini la kroniknya bila suami berjauhan...... syukur suami ku tegah dari balik jb, kalau dia pon balik jb gak?? tak ke naya....

Patern sakit nie cam masa mengandungkan aqilah, masa aqilah dulu, 2 minggu aje aku sakit tiap2 malam... sampai malam yang sakit betol2 kontrek nak bersalin pon aku tahaaaaaaaaan aje sebab dah tiap2 malam sakit kan.....
Hope kali nie, aku dapat membezakan sakit kontrek tu..... sebab dah dekat sebulan lebih tiap2 malam ku sakit.....

Ayah balik eto5 keesokannya, emak pula kena tinggal pat umah aku utk standby hikhikhik..... cian emak... arahan ayahanda....

Masa mak pat umah, 23 aribulan birthday emak.... semalam la kan....
So, aku wat kecil-kecilan potong kek malam 23 tu..... dapat kumpul 3 beradik aje yang pat area pasir gudang nie, termasuk aku la kan...

Meh tengok gambo......

aku masak mee hoon sup
kak ton bawa kek marble
kak nim bawa rojak petis
system pot luck.... 
utk emak yang selalu anak2 terlupa birthday dia hukhukhuk......terok betul kan.


ini sape punye birthday daaaaaa..... cucu-cucu yang over excited


mak potong kek


abang ipar yang pakai baju kuning tu kan....
malam masa sakit palsu tu kan.... dia yang tokleh tido, standby takut2 aku sakit kuat nak bersalin....
hehehehe ampuuuuuuuuuun, lupa nak bagitau emak dan ayah dah pat umah.


Arini dah start amik cuti awal utk bersalin....
Suamiku akan ke London next week utk seminggu....

"Baby.... lahir ya minggu nie... sebelum ayah gi london"

Semoga semuanya berjalan lancar dan selamat.
Aku masih nerves... nerv system aku lagi teruk dari melahirkan dua anak yang ada nie....
Masih berdebar, cam sedia ke tidak ke nie ek nak ada baby kecik...huuuuuu... terok betol!.
Berdebar, ngeri.... macam2 ada.... camne la proses kelahiran kali ini. 

Tadi, dek kerana bank rakyat system down utk tabung haji....
Ku gi tbg haji kota.... masukkan duwet raya anak2..... kena beratur gak, sebab duit pecah-pecah kan, ada singgit, seploh, lima hinggit..... 

Utk diriku, sekarang pat meybank ATM dah ada kemudahan, transfer terus ke tbg haji... on d spot masuk dalam akaun kita. Ini utk kad cucuk baru or lama aku tak pasti. Tapi aku start guna kemudahan ini semenjak tukar kad cucuk baru... amat mudah... takyah nak beratur pat tbg haji utk masukkan duit.
Boleh juga daftar utk akaun anak2.... amat mudah ya... marilah kita menggunakan kemudahan ini...

okeh... jgn lupa doakan saya ya....
Semoga baby nie sihat sempurna, berakal, pandai, alim dan beramal......
Saya selamat... baby juga selamat... orang2 yang di sekeliling saya juga selamat.
Amiiiiin..... 

Rabu nie, Dr Noraini akan check jalan lagi skali, kalau dah buka, baru boleh induce....
Kalau tak buka????? huhuhuwaaaaaaaaaaaa..... banyak kesannya.... 
Tarik nafasssssssss...... doa banyak-banyak....

sekian, wassalam. 



0 comments: