Tuesday, May 29, 2012

Lawatan ke Pusat Sains

Salam fren....

Setelah dipertimbangkan... mendung yang macam tak hujan... maka ku bawa anak2 ke pusat sains....

Adik Muhd kata "kita nak pegi petrosainsssss yahooooo".....
kata kakak Aqilah "kita nak pergi pusat sains ya ibu?"
jawab ibu...."Kita nak ke petronas naaaaaak" hahahahahaha.....

Yang sebenarnya ku terpengaruh dengan iklan di rancangan wanita hari ini semalam.... dorang wat live on air kat pusat sains, tu yang teruja nak pegi sana.....

Camne ku pegi sana? driving ler..... perghhhh penoh konpident..... yo ler... kompom tak sesat, janji isi minyak penoh-penoh.... dapat petunjuk dari langit, kompom sampai... heeeee
Hah??? petunjuk dari langit???? yo ler, satu..gerakan dari Allah... kedua, guna GPS ler heeeeeeee......
Korang hingat aku tau camne nak gi sana dari pandan indah nie? hahahaha..... masuk lebuh raya MRR2....kemudian ke Duke hi'way....keluar lingkaran tengah... ikut kiri... ikut kiri... pastu masuk sana masuk sini... sampai la ke Mon't Kiara.. tempat tinggal orang2 kaya tuuuuu.... umah bangelo besau-besau..... hah kat sana ler Pusat Sains kihkihkih....

Time balik pulak.... si GPS nie suh aku lalu jalan parlimen, pastu jalan imbi, pastu jalan hang tuah, pastu jalan pudu, pastu persimpangan raja chulan, pastu terooooooos ke pandan, pastu u turn ler aku masuk ke taman cempaka.... pastu sampai ler aku ke axis atrium nie ha......
Hahahaha.... cam tau ajek kan jalan2 tu, biasa lalu, tapi tak tau pon boleh lalu jalan2 tu... belasah aje la, kalau ikot GPS, estimate time dari pusat sains tu cuma 17 minit aje... dek kerana lalu jalan yang kompom sesak dan jeeeeeeeem melekat itu, maka 17 minit menjadi 57 minit..... phewwwwww, itula pasal makcik suh isi minyak penoh-penoh kan.... tidakler minyak kering tengah jalan heeeeee.....

Aku tau WHI wat dua hari live dari pusat sains tu...
Meh eskodeng gambo aku dengan dorang....

Lorrrr sama aje muke aku dengan dorang, kalau aku pon solek cam dorang, mesti aku lagi canteeeek 
hahahahaha..... meh la kita lalui hari perasan sedunia kihkihkih......

Si Jijah Ripin tu, smalam aku tengok pewot dia cam kompom tak kompom dia peknen,
arini kompom dia peknen.... badan spesies kecik cam dia tu, umor dah awal 40 an pon tak nampak tua kan.... jeles-jeles.....

Aktiviti anak2 kat dalam tu, biasa ler, ada macam2 benda yang macam kat petrosains yang dorang boleh try dan cuba.... 
Pastu sampai 31 july ada dinosaur kat dalam tu, mahal gak, dewasa rm15, budak sekolah rendah 12, budak sampai umor 6 thn rm 6, maka kami guna rm33 utk masuk situ... sikit aje menatang tu kat dalam sana.... emmmm, yang sebenarnya aku dah naik muak tengok dinosaur patung2 tu... kalau tengok live takde ke??? heeeeeeee

Gambo aktiviti bebudak nie?? maleh la aku nak hupload hahahahaha..... tapi mehla tengok sesikit....

nie budak2 ribena nie mewarna topeng dinosaur
lepas kaler boleh amik terus... 

nie piano besar.... main pijak2 utk keluarkan bunyi... 
budak baju ijau tu betol2 seronok dan ulang-ulang ke sana dan ke mari.


kat pusat sains tu ada macam-macam sebenarnya... cuma makcik aje yang tak larat nak pusing keliling kawasan itu, maka menjadi pendek la lawatan kami di sana heeeeeeee.....
gambar yang pat atas nie, ada la rerama beterbangan dan beberapa binatang yang menyerupai habitat dorang.... they call it moth....

pat dalam tu juga ada gelongsor yang pusing-pusing tu.... tinggi plak tu... anak2 makcik, naik turun banyak2 kali sampai makcik tengokkan aje la.... pandai2 korang la nak, penat nanti pandai korang berhenti heeeee.....

okeh.... satu hari satu aktiviti aje.... makcik tak larat....

0 comments: