Thursday, July 5, 2012

Kisah Ibu mengandung....

Salam fren....

Aku nie kan... kengkadang terlupa kan yang aku nie mengandung.... ish3.... boleh gitu heeeeee.....

Alkisah, aku nie dah malas nak menyarung sandal yang bertali kat buku lali tu....
Aku kan ada kelas sendiri, jadi kuar masuk kelas kena bukak sandal.... seksa aku nak memasang sandal yang mr suami aku bayo kat the zone di bawah jenama pierre cardin, mahal tuuuu... tima kasih sebab belanja ai heeeee......
Tapi konon aje berjenama dan mahal....
Kenapa kononnya??...sebab memula batu hiasan kat atas tu tertanggal, seb baik tak perasan sangat...
Kedua, asyik2 tali tu nak tertanggal.... emmmm.... jenuh aku nak betulkan balik... dahlah aku nie mana reti nak jalan pelan-pelan kan.... tapi kutuk-kutuk pon, banyak dah jasa sandal tu kat aku..... kira lebih 3 bulan jugak la aku pakai.... emmmm, ganas kan... itu kira lama la tu... ada yang aku pakai sebulan aje hahahaha....
Paling lama aku pakai selipar jepun yang ada bunga merah, warna itam, beli kat sakan cameron dengan harga rm6.90 heeeeeee.....2 tahun dah aku pakai.  kalau slipar tu boleh bawak gi skolah, kompom aku pakai yang itu! hahahaha.... senang aku nak bergerak.....

Kat seri alam nie, takde tempat lain aku tuju melainkan jenama b@t@ tuuuu.... sebab tu aje yang ada kat tesco selain fabiano ricco.
Pilih punya pilih.... aku pon pilih laaaaa yang ini....
Sebab yang lain, yang jenis comfit nie, bermuncung lebar.... ala-ala mulut ikan belukang... kalau pakai, jadi  cam tapak itik tuuuu..... aku takmo!... dah la design semua ala-ala makcik kan... time nie, masih konsider lagi yang aku nie mengandung hahahahaha


Dalam masa 10 minit, done, bayar dan teros pakai..... bergegas sebab on d way antar adik muhd gi skul...then aku jugak nak gi skul....

Yang tak tahannya tuuuuuuuuuu.... meh korang tengok sini...


Tak sedar diri kan... ingatkan rendah aje.... sekali pakai.... wat turun naik tangga.....
Senak pewor makcik!!! hadooooooooooooiiiiiiiii...... cam nak tersungkur pon ada!! membazir duwet betollah... rm56 hinggit tu........ hadeeeeeeeh.......
Lain kali, sedar-sedar diri sikit yang diri tu mengandung huuuuuuuu.......

Abaaaaaaaaaang..... weekend nie kita beli sandal ya... kalau abang yang belanja lagi best hiiiiii..... nafkah tuu... makan, pakai... hah, kira pakai la nie kan kan kan heeeeeeeeee......

##################################################################

Okeh..... tak abes lagi pasal cheese tart aku tu haaaaaaa...
Alkisah aku keja pagi arini, tapi aku bawak 2 bekas tart tu, satu utk cikgu pagi, satu utk cikgu petang....

Dapat msg cam nie.....

Mekasih, sedapnya! Rod, ko nak ambk tak tempahan utk raya?

- Rod tu nama glemer ai kat skul k hehehehe...... adeeeeeeeeh, bila masa aku nak wat tart tuuuuu..... bulan
   pose..... brapa biji dia nak?... adeeeeeeh, penat aku menggentel kulit tart aje.. tak balik modal.... berejam
   plak tu nak siap...... aduuuuuuuuh..... kira makan sehari la masa nak siapkan tart tuuuuu.....

Tu la, seksa gak nak watnya... tapi ko wat sedap.. kalo ko ada terasa nak wat tempahan, cakap aku ek...

- aku pon tak berjanji, kalau nak nolong wat, mayb kalau aku wat utk diri sendiri, mungkin aku lebihkan utk
   dia.... tapi tidak la berjanji... sebab aku nie mengandung. Cam tahun lepas, berkobar-kobar nak wat kuih
    raya, tetiba kena pulak demam campak.... kan dah cancel semua......

Ok.... aku nak bawak kg bg mak aku... nanti bagitau tau... tak kira brp hinggitnya ye.

- aduuuuuuuuh, dengar mak, aku dah cair dah... adeeeeeeeeeh......

ye ler.... janji ko wat.... thankx.

Begitulah yer penangan nak raya.... bersemangat dorang nie nak tempah kuih raya....
Aduuuuuuuuuuuh... aku nie takde darah berniaga..... tak sampai ati!...

Tengoklah nanti, kalau ada rezeki, ada la tu rezeki dia nak bawak balik kampung ganu... jauuuuuuh tuuuu.... tahan ke tart tu ek.... 9 jam perjalanan... emmmmm.... dahlah wat awal 4 ari.... emmmmm....

sekian, wassalam.


1 comments:

mama syafi said...

wah gigihnya Cikgu Nana..i loike...saya suka tart jugak...heheh nak sikit :-P

salam perkenalan