Thursday, October 4, 2012

Kenapaaaaalah 44 ari?????

Salam...

Kenapa ek org zaman dedolu amik 44 hari sebagai tempoh berpantang????
Tokleh ke dorang nie letak 21 hari aje ke??..tak pon 30 ari pon ok la.....

Kalau mengikut sejarah diriku....

Banyak2 benda yang aku tokleh menahan diri adalah gagal melarang atau mengikat kaki ku dari keluar dari rumah.....

Masa Aqilah dedolu... 30 hari aku ada mengelat keluar dari umah, gi kota.. waaaaaah bahagianya masa ituuuu... rasa cam dunia ini aku yang punya hahahaha... lagi-lagi dapat keluar dengan suami, waaaaah terasa dah lama tak dating eh hihihihi..... padahal, masa tu demam nak gi klinik kihkihkih.... ok la tu, janji berjalan...

Bab makan aku boleh menahan diri lagi....
Cuma time haus tu, aduuuuuuuhai.... sedapnyaaaa jus tembikai hukhukhuk.....
Sedaaaaaapnya buah-buahan.... ye la kan, time mengandung itu yang menjadi makanan dan minuman ruji...

Time adik muhd lagi la teruk!! Suami time tu projek kat singapore.. balik dah penat....
Masa zaman tu, mana ada sistem perbankan online... maka kena la pegi bank kan bayar hutang..
Time tu jugak, emak betul2 tak sihat.. maka ku berpantang sendiri di rumah, masa tu ada bibik... tapi aku yang masak...
Seingat aku, 17 hari aku dah keluar ke kedai....
Daaaaaan banyak aktiviti aku selepas-selepas itu ke jusc0 tebrau heeeeee......
Pakai baju besi premium be@utiful... pakai stokin... sumbat telinga pakai bawang putih kiri dan kanan....
Meriaaaaaaah aku berjalan!!!!... Baby aku tinggal pat umah dengan bibik...

Tengah menaip ini pon haus hehehehe.... air kosong aje lah yek... dah minum 2 gelas milo, segelas horlick.... dan 2 gelas air kosong kot.... baru 5 gelas kan.. so ada kuota 3 gelas lagi heeeee..... sehari kan kena 8 gelas sekurang-kurangnya....
Kata org tokleh banyak2 air, nanti buncit!....
Tapi kalau kita berbengkung, tungku pakai batu panas... insyaAllah tak buncit.... mengikut pengalaman lepas la kan....

Time malam, baby asyik nak menyusu.... hauuuuus... ada juga ku bekal air satu tumbler.... minum sikit2, hilangkan haus...


Hari ini 8 hari ke 7 ari ek????
Dia lahir 27hb....tapi dah dekat kul 8 mlm....
Kalau mengelat hari berpantang, kira dah 8 hari la kan hahahahaha.....


Bayi saya dah dengan rasminya dari dalam perut lagi nama dah diberi..
Simple sahaja, janji berkaaaaaaat....
Kami namakan dia Nurin Aisyah...

Rambut bayi dah dicukur.....
Nie version sopan ya....

cover heeee... baby comel ajek kan walau botak....

Emmm, pusat lom tanggal lagi, ibu takot2 time cuci...
Takpe la... nanti tanggal la tu....

k, baby dah nanges... sekian wassalam.

0 comments: