Monday, June 27, 2011

SponSor

Bila cerita bab sponsor nie....lagi2 muka cik bunga yang jadi ajk sponsor....
dah naik sewel aku dibuatnya
apalah nasib....asyik2 muka aku
lepas muka aku....aku lagi...pastu aku....habis tu aku...dah tu aku....

bila dah tak dapat sponsor luar...maka kuar duit kocek sendiri nak kasi sponsor majlis.....
ada orang kesah ke penderitaan aku nie??????......
derita jek la sendiri2.....takde sape sudi nak kesian kat aku nie.....

sabo2.....sabarlah...sabar....sabar.....nape aku tak dilahirkan dengan nama sabariah...huhuuuuuuuuu.....pasti aku akan menjadi sesabar2 umat......

apa yang pasti, hamper kena sediakan untuk majlis akan datang....apa pun yang diperkatakan, apa pun yang dianggap....apa pun yang harus ditanggung....aku tetap aku....aku tetap aku yang perlu memikulnya.....


anggap jek la sedang memikul polisterin yang ringan dan seronok nak dibawak.....
hati sabarlah.....ikhlaslah engkau....inyaAllah besar ganjarannya.....

note : rite now....badanku sakit2....cuaca nak kata panas el nino tidak pulak...tetapi badanku terasa panas....ditambah2 banyak benda kena wat.....mampukah aku???...

opss!! anak bujang cik bunga dah tetido dari maghrib tadi...camne nak wat homework???? nampak gaya esok pagi jugak la nak kena wat semua....huhuuuuuuu....hari2 dtg lambat....camne nieeeeeee.....dah ter cop di dahi cik bunga nie...anto anak lambat ke skul.....kena kuat...kena kuat...esok tok leh lambat...mesti awal mesti awal..... anak baru dua dah gini gayanya.... agak2 kalau cik bunga anak 6 ke 7 ke camne eh???..mesti dah serabai togeh la jadiknya...togeh pon tak serabai cam cik bunga hahahaaaaaaaa....

tadi ada teman sepelda cakap dia teringat menda lama..... bagi aku, lama ke baru ke....hidup perlu diteruskan.....suka ke tak suka ke....hadapi lah....kena kuatkan hati.....kalau ikut rasa hati nanti binasa.....dah lama korek kubur masuk sendiri huhuuuu.....أستغفر الله  !! 

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

0 comments: