Thursday, June 2, 2011

TakDe KiJe CaRi KiJe

Well....kata kak hanim runzi....org malas nie takde ubat...hempook aje....huhuhu....jadi apa kaitannya malas nie dengan aku kali nie....

Cuti skolah kali ini tiada aktiviti bertapa kat hotel seperti selalu...Mr Suami keja kat s'pore...jadi dia ulang alik sahaja pegi kije....

Anak2 ada ubat pelali baru.... ayah dia dah belikan router utk broadband....maka pelali kali ini betul2 berkesan kerana mereka tidak lagi berebut2 nak guna laptop sebab nak main free online games....satu lagi pelalian yang amat berkesan ialah ipad2 Mr Suami yang menjadi kegemaran anak bujangku sekarang ini.....

Biasanya apabila kami menjadikan hotel sebagai rumah kami, dan rumah adalah rumah kedua ketika musim budak2 bercuti....maka aku akan bertungkus lumus mengemas rumah, menyetlekan baju2...dari mencuci hinggalah melipat....pendek kata mesti memastikan semuanya menjadi beress supaya naik kerja nanti semuanya dalam keadaan terkawal.....

Tetapi kali ini.....penyakit malas aku menjadi2....penyakit ini adalah semulajadi taw....kadang2 bila terasa nak muhasabah diri, tertanya2 jugak...bilaaaaaa la agaknya aku nie nak menjadi rajin semulajadi macam lebah2 kat luar sana tuuu.....

Bila tiada apa yang perlu dikejar....maka aku pon secara semulajadinya menjadi terlalu perlahan, kalah siput b*%* taw huhuhuuuuuuu......bila dah terlalu perlahan ini...terasa macam hidup takde tujuan....sangat terukla keadaanya....menghadap internet....godeh sana godeh sini.....bersosial di laman sosial fb.....entah hapa2 entah.

Oleh kerana aku rasa macam takde hasil sgt la....tersangatla tidak mendatangkan hasil...maka aku telah menyeru diriku supaya memenatkan diri...menyepah2kan dapur....menipiskan duit yang ada dalam purse (yang memang takde la tebal mana).....

Ini hasil dari aktiviti seruan itu.....

macam2 ada...antara comot dgn tak comot je.....dalam ada oreo sebelah...
sedap taw hihi bukan nak masuk bakul angkat sendiri, crunchy oreo tu wat best...

ini rupa cam ketupat kata anak dara cik bunga.....dalam ada badam sebijik....

dah penat cam nak pengsan gamaknya nak siap wat cokelat nie....ye la...susah gak nak wat warna warni tu...memerlukan kesabaran dan ketekunan tahap nak kuarkan rambut dari tepung umpamanya hahaha....itupon dah taknak menyabo...lepas satu step nak ke satu step yg lain....masok kan aje dalam peti sejuk, biar cepat....syukurlah peti sejuk tahap orang pon boleh masuk....cepat sikit kerja yang remeh ini siap....pastu sememeh2 ke...maleh nak layan...lantak ekau ler....

Konon nak rasa cam cokelat beli ler....masuk la dalam kotak...

masuk dalam bekas....letak riben sikit.....konon2 nak lagi exlusip ler...hihi


nie pon masuk dalam bekas....alas dgn paper cup....konon2 special  ler....


Well...tima kasih pada kak jar kerana memberi inspirasi...kakak ku itu telah menjadi bisneswoman jual homemadecokelat...tima kasih gak pada edot kerana cerita2 pagi tadi pasal cokelat ini yang menjadikan aku dapat seru utk wat memenda nie semua...tima kasih pada kak hanim runzi yang nak hempoook aku.....
Waaaah banyak pulak tima kasihnya....paling penting tima kasih pada Mr Suamiku kerana bini dia dok teruja nak wat
cokelat nie, dia bagi pelepasan kepada aku...aku tak masaaaaaaak hihihihi...makan satay + lontong beli kat pasar malam....tq3 muah2....

Dan seperti biasa....anak2ku tersayang tu...bila aku wat memenda cam nie....bukan dorang heran pon, sama la nasib dengan cupcake yang meriah aritu....cheesetart yang gebu2 aritu...paling kuat pon dorang akan cakap "cantiiiiiiknya ibu".....makannya tidak ler banyak mana, setakat sebijik jer....huhu sebijik taw....

Version kali nie semua warna2 budak girl...si anak bujang tanya "ibu, yang ada batang gambo otroman ada tak? yang macam wak ajar buat tu" huhuuu....itu pulak yang di mintaknya...yang macam2 kaler tu dipandangnya saje...walhal sama je isinya...sama je bahannya..huhu. Tu yang wat aku bertambah level kemalasan nak wat memenda cam nie semua....tak balik modal....nak suh aku makan?..takde la...jejamah sesikit jer, takut gomok huhuhu

Kalau istilah bisnes itu memang takde dalam pembendaharaan hidup aku....semua yang aku usahakan kerana aku memanglah tersangat suka wat memenda yang remeh2 nie....dan semuanya utk meet the family purpose...kihkih....family purpose ler....bukan anak2 makan pon....takpe la....kalau ada kenduri kendara kan senang....dah boleh wat sendiri...takler kelam kelibut nak cari org watkan...

Diprojekkan pada 1 june...dan dipost sebagai entry pada 2 june....

0 comments: