Thursday, December 22, 2011

Pujian 1st Class!

Salam frens...

Al kisah anak perempuan saya nie....
Dari semenjak dia mengenal memberi hadiah... macam-macam hadiah dia bagi saya.
Kadang-kadang hadiah2 tu memang dah dalam rumah nie @ memang saya punya pon, dia akan balut dan hadiahkan pada saya dengan ucapan "special utk ibu sambil tersenyum lebar".
Kalau bukan hadiah...dia akan buat kad-kad special... handmade.....dan pelbagai puji-pujian melambung2 dia berikan pada saya.....

Hari ini... sewaktu saya pulang dari keluar menyetlekan beberapa urusan dan membeli beberapa barangan...
dia tanya "ibu, ibu dah baca ke belum yang itu" seraya menunjuk ke arah tangga.
Saya lihat ada tampalan kertas, saya cakap "bawa sini lah, ibu baca" sambil ibu mengunyah kuih....

Nie yang dia berikan utk saya ....

phewwww....kembang bermekar-mekar punggong dan hidong ibu baca kad  pujian ini.

Memang 1st class ujian anak dara saya nie....
  1. Ibu cantik ~ yuhuuuuuuuuuuuuuuuu cantiknya ibu hehhehheh
  2. Ibu pandai masak ~ yeeeeeeeeehaaaaaa ibu memang pandai masak, cuma jarang masak! haha
  3. 1 love u ~ yup, anak2 saya memang sayangkan saya.
  4. Ibu rajin ~ hehhehheh, rajiiiiiiiiiiiiiiiiiin...mudah-mudahan
  5. Ibu baik ~ Alhamdulillah.....

Amacam???.... dengan puji-pujian begini... saya belajar menghargai hehe..... mudah-mudahan saya menjadi seperti yang anak saya ungkapkan. TQ sayang!

Kuih apa yang saya kunyah tadi?
Nie ha....

semenjak try skali, berkali-kali aku beli...cam ada magnet pulak!


Habessss diet aku (konooon!) haha
Konon tak makan nasi lagi dari pagi....konon nak kurangkan pengambilan nasi kepada sekali sehari.
Sekali, ketika perut berkeroncong, badan dah gigil lapo.... beli pulak makcik 6 beradik di atas nie!
Apa kes???? adehhhhh dua bijik jugak bedal..... di ikuti dengan jasmine tea yg lite pukul 5 ptg.... oh nikmatnya!.. pedulik ler diet ke gumuks ke.... janji kenyang... lapo beb.

%%%%%%%%%%%%========================%%%%%%%%%%%%%%%%%%


Okeh, sempena arini keputusan PMR keluar, saya dengan bangganya present....taraaaaa keputusan peksa saya....eh...ops, saya punye???....oh, silap la pulak... anak sedara saya punye....

Fuhhhhh!!!!! hangkut semua A. 

Tahniah kepada Nasuha anak kepada kakak sulung saya @ Ustazah Siti Hajar.
Kekalkan kecemerlangan di mana juga suha berada......cik Ana tumpang gembira dan bangga dengan keputusan ini. Tahniah!

Kalau saya diberi kesempatan utk mengambil PMR itu tika dan saat ini.....
Pasti......

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kompom tak pasti lagi saya akan dapat straight A!!! heeeee

Walaubagaimanapon, saya berdoa agar anak2 saya akan mengikut jejak kakak-kakak sepupunya yang borong semua A dalam setiap peperiksaan besar....Amiiiin, insyaAllah....


0 comments: