Friday, August 19, 2011

Eh panasnya....

Doktor yang memeriksa saya tadi cakap "eh panasnya...dekat 40 C"

Ya.....saya sungguh2 demam....

Saya pon dah lupa bila kali terakhir demam...ini bermaksud...dah bertahun2 tak demam....sekali demam....perghhhhh.....penangannya begitu dahsyat....

Dengan mata berair....berhingus...batuk yang menyeksakan....Tadi pagi bersin tak berhenti sambil hingus cair meleleh2 tanpa henti.....

Semalam saya bertahan, tidak makan ubat sehinggalah berbuka....guna tuala basah kat kepala....smalam cuma demam sahaja tiada batuk dan selsema. Batuk baru mula malam tadi....selsema pagi tadi....Tekak saya terasa sakit dan luka....kelenjar di bawah telinga juga membengkak....

Tetapi hari ini saya tidak boleh bertahan....benda pertama yang saya telan ialah ubat demam...huuuuuuu
Walau dah makan ubat pon masih tidak reda jugak....suhu yang doktor itu baca adalah suhu selepas saya telan ubat demam....huuuuuuu.....

Anak2 saya cutikan, tak larat nak siapkan mereka.
Berbuka pon, kesian si kakak...makan lauk semalam...huuuu.....kesian dia. Mr suami ada majlis berbuka dengan rakan sekerja dia pat singapore....beginilah, bila mana si ibu tombang.....
Hendak tak hendak, saya gagahkan jugak lepas solat maghrib saya bawa anak2 pegi beli ayam goreng pat atuk janggut dan rambut putih....

Minggu lepas adik muhammad yang demam sampai masuk spital...seminggu burn...menjaga dan menguruskan dia....Minggu ini saya pulak demam....Aqilah pula dah bersin2 sebagai tanda nak selsema.....huuuuuuuuuuuu.....

Ya Allah....berikanlah kami sekeluarga kesihatan yang baik...amiiiiiiin.....


0 comments: