Sunday, October 30, 2011

Bila aku rajin....

Bila aku rajin....kalau rajin la.....

Aritu masa bos pencen...aku wat lagi kek choco mousse brownies tu....
Kemas sikit, cuma kureng dari segi kehalusan mousse tu sebab aku pakai telur mahal, selenium egg ke ape ke nama dia tu....yang 0 kolesterol, hi omega 3...macam2 la dalam dia....akibatnya telur aku tu takmo kembang sempurna mayb sebab kuning dia terlalu pekat.....
Kali nie wat 4 adunan....pergh!! tamak..lagi satu pakai loyang 26cm. Masa nak kuarkan tu seni tak cukup, compang camping tepinya, niat asal nak bawa yang besar ke skolah, penghabisannya bawa yang kecik 18cm nie ke skolah. Yang besar tu kenduri pat umah kak nim....liciiiiiin. Ilah sepupu saya siap tapau bawak balik....sedap! kata dia..

Nie rupa kek aku....molek sikit sebab kali ke 2 wat.
Yang pat atas dia tu, letak cam tu aje....wat lawa2....
nie ulang tayang dari fb

Pencen dah bos aku tu....sedeyyy sebenarnya. Dia bos yang paling tak kisah dan sangat friendly dengan semua cikgu. Tak pernah kisah dengan protokol ke hape ke...sape pon nak datang wa'imah KPM pon dia tak pernah nak gegar kami semua utk tgk report...kami wat sedaya mampu kami....so far kami semua dapat wat yang terbaik tanpa tekanan pihak atasan.
Gigil gak nak dapat bos baru bulan 12 nie....tak tau camne ragam..

Dalam tak sabar nak cuti sminggu aritu, kak nim wat kenduri pula pada hari sabtu 22hb.
Nak tak nak kena dahulukan majlis dia sebab kenduri kendara adalah hari berkumpul keluarga....
Dah lama tak wat puteri ayu....aku gagahkan juga wat kuih nie utk dibawa ke umah kak nim.....

Puteri Ayu

Lama betul tak wat kuih nie...sampai cam hilang skill. Stahun gak tak wat. 
Resipi pon dah ingat2 lupa, kena bukak buku smula. 
Rasa cam nak wat lagi rasanya.....tengoklah minggu depan nie 'kalau aku rajin' hehehe

Sminggu nie cuaca tidak menentu, meninggalkan rumah dengan 3 kali pusing kain di ampaian.
Balik rumah dengan membawa 4 hari kain cucian kotor....
Sudah menjadi gunung kinabalu kain belum berlipat.....
Saya tidak menjadi rajin la pulak....lebih kepada menengok sahaja dari melakukan sesuatu heeee
Bila time nak melipat tu karang....boleh kebas punggung melipat hahahaha.....

Arini nak balek umah emaaaaak....ada keja kawin plak pat umah cik bali...ada bau2 bacang gak.
Ayah dah roger awal2 lagi tanya balik tak....
Arini kami balik.....hari keluarga berkumpul. Vrooooooooooooooom.....


0 comments: