Thursday, October 13, 2011

Makan lagi

Pelik tetapi benar...

"kak, nie ada berita gembira....emak saya pos labu nie....akak buat pengat eh"

oh hohoho....gitu eh???....bebudak nie....haippp!! dia bagi labu sebijik....disuruhnya kita buat pengat...aduuuuuuh, dahlah musim sukan nie....sabo kan aje la.....

korang tengok la nie...labu nie datangnya dari KELANTAN taw....


Nah...nie dah jadik nie....siap ada sagu lagi (sedap kata dia kalau campur sagu)
magic kan....bagi labu seketol, tup2 esoknya dah jadi pengat...triiiinggggg.....(cam fairy tel tu)

Gagahkan jugak la badan wat pengat nie semalam....tu saje yang saya amik pat umah utk aqilah makan, selebihnya bawa ke sekolah utk adik yg bawa labu tu.....

masih belum sihat lagi..tekak masih tidak memberikan kerjasama...dugaan....

4 comments:

Asmida said...

ini dah mcm ada cerita kat aku jerk.. main bagi2 barang then dia pulak jadik tukang masak!!.. tekak dia nak makan main suruh org... aku paling x suke mcm tue... but kalau sesekali tu ok lah kan.. tapi kalau selalu dah macam nak mengenakan kita pulak... he he he heeee.....

Cikgu Nana said...

aku tak berapa kisah as...dia tak reti masak...ok jek....

cuma time tak kena, musim sukan minggu nie....kena datang skolah pagi petang....

kena ikhlaskan diri jugak as, jauh tu mak dia kirim dari kelantan...labu mak dia tanam :)

Asmida said...

betul3 sangat2... menda2 cengini kena ikhlas... kalau x ikhlas sia2 pertolongan kita... baguslah... tp, kalau tak boleh buat kena terus terang jgn buat, tapi merungut.... kan kan kan...

Cikgu Nana said...

bukan merungut...menceritakan aku masak labu yang datangnya dari kelantan :)

aku tak kisah masak2 nie...cuma betul2 terseksa semalam nak menyediakan pengat tu, ditambah pula musim sukan yang memerlukan cikgu2 kerja pagi dan petang :)