Thursday, December 15, 2011

Mode : Gembira :)

Salam frens.....

Arini dimulakan dengan bismillah.....
Hari ni hari khamis kan....sekejap jer masa berlalu....rasa macam semalam hari ahad....dunia akhir zaman kan, waktu umpama percikan api.....

Ada apa dengan hari khamis??....
Bagi peminat-peminat kain2 ela....peminat2 kain baju....apa-apa lah yang berkaitan dengan kain, samada tudung, kain pasang, telekung, baju kanak-kanak dan kepada underwear pon juga heeee.......hari khamis ada pasar Khamis. Bagi masyarakat di area pasir gudang dan tiram memang glemer pasar khamis nie.
Saya pon suka!.... saya boleh dapatkan telekung yang bersulam tebal dan cantik berharga rm40 sahaja. Saya boleh dapatkan kain ela berkualiti dengan harga dari rm25 sahaja. Dan ada orang yang suka beli underwear kihkihkih...ini version umur lewat 30-an yang suka....heee...boleh dapat sedozen (12helai) dengan harga rm18..dan kualiti adakalanya lebih baik dari tesc0 dan gi@nt.  Blouse juga boleh didapati dengan harga rm32.50....macam2 ada.
Pasar khamis nie ala-ala pasar lambak, cuma dorang beroperasi waktu pagi dan khusus utk peniaga2. Seawal jam 7 dorang dah beroperasi dan habis kira2 kul 11 lebih...Sebab tu harga jauh lebih murah dan lagiii murah jika beli dalam kuantiti yang banyak.

Di ulu tiram pada hari khamis, di kota tinggi hari jumaat dan di ayer hitam pada hari rabu kalau tak silap!.

Saya memang suka pasar khamis nie....sebab boleh tawar menawar barang yang sama dijual di kedai dengan harga yang jauh lebih murah.

Meh saya tunjuk telekung nie yang saya beli pada tahun lepas (2010)....dengan harga rm40. Amat berbaloi & cantik!

cantikkan....berbaloi dengan harga. 
Harganya juga tidak berubah pada tahun ini. 
Saya memang suka membeli telekung. Banyak nak pakai, ada letak kat skolah,
ada kat bilik atas, bilik bawah, kalau vacation...kalau cuci...jadi saya ada bermacam2 rupa dan warna telekung nie.... Lagipula, harganya boleh wat wajah senyum gembira...:)

Ada sejenis lagi yang bukan jenis kain nie, boleh dapat dengan harga rm35.

Kenapa asyik cerita pasal pasar khamis nie??..
Sebab saya pegi ari ini....hehehehe....seronok! Lagi seronok, sugar daddy saya bagi peruntukan malam tadi.

Antara yang saya beli ialah kain ela utk baju skolah anak dara saya, koshibo (ye ke ejaan nie? hantam sajalah) saya dapat dalam harga rm6.. dan ada penggenapan harga kurang rm2 dari total. Kalau di kedai pasti lebih mahal. Ini harga tahun ini, tahun lepas lagi murah!.

Saya beli kain sembahyang. Yang macam kain batik tapi lebih panjang utk org yang agak tinggi macam saya. Kalau pakai kain yang sepasang dengan telekung tu, perlu saya sambung utk menambah kepanjangan kain tu...kalau tak, pasti kaki keluar dan tak sah solat. Dah lama nak beli kain jenis nie... lebih berbaloi sebab tak jarang dan panjang, serta saya tidak perlu beli kain putih dan sambung kain solat saya. Saya beli 6 tadi dengan harga sehelai rm8. Berbaloi kan harganya... syukur, akhirnya hajat saya tercapai utk memiliki kain jenis ini dan tidak perlulah saya sambung kain lagi.... Ada 6 tu, macam2 warna saya beli utk match dgn telekung2 yang ada...seronok! dan excited, terus cuci sebaik saja sampai rumah dan dah tak sabar nak pakai....heee cam budak2 pulak.

Blouse juga dengan harga yang mampu beli....saya pakai blouse murah2 saja...made in pasar khamis heee....janji bahagia...

Dan paling mengembirakan saya ialah, saya dapat benda di bawah ini!

Dah lama mengidam sejak benda nie keluar utk kempen yang skarang ni.
Nak memiliki benda nie kena lepas level jualan. Yang sudah tentu memerlukan beratus2 ringgit utk dapat benda nie dengan harga yang murah. Jadi, kalau dah beratus2 ringgit tu...tak hingat la berapa ratus, memangla pembaziran..sebab saya pakai sendiri, tidak wat sales. Jadi sebelum nie simpan saja hasrat.
Bila tadi ada stokis tu jual kat pasar khamis, terus saya beli. Dia letak harga rm50. Saya mintak kurang, dia bagi rm43. Terima kasih ya Allah. Ada rezeki saya nak memiliki benda nie.....tak kisahla walau harga lebih tinggi sedikit dari kat level2 tu...sekurang2nya saya tidak perlu melabur membeli beratus2 utk sampai level barang ni. 

Bercerita pasal barang2 tupperw@re nie, aritu pon ada rezeki saya utk memiliki barang level.
Yang ini dapat kat tesco. Walau saiz dia bukan yang seperti saya mengidamkan...tapi lebih kurang sikit jer...saya beli dengan harga rm40. Harga yang dia letak rm45. Dapat kurang rm5.



Saya memang peminat tupperw@re sekarang nie....dan 2 tahun juga galak membeli dan mengumpul. Sekiranya banyak duit gaji saya hilang tanpa dapat dikesan....heeee antaranya ialah pergi ke barang2 nie la.....  Saya juga memilih, tidak semua saya beli, hanya yang berkenan dan praktikal sahaja saya beli...

Lagi seronok, bila akhir tahun persekolahan aritu, kelab bakes (kelab guru dan staf) bagi sourvenir ini...

masih dalam wrapping. Lom saya buka dan cuci...

Rezeki saya pada pagi khamis. Syukur sangat2....
Budak kat bawah nie bangun awal sebab nak ikot....makan biskut dulu....

version belom mandi heee....

ya, mode gembira nie sebab dapat apa yang diidamkan.....
macam ibu2 mengandung yang mengidam tu....tapi tidak la sampai mengences dan tak boleh tido bila tak dapat....cuma berdoa, jika ada rezeki insyaAllah.....syukur alhamdulillah.

oh ya, saya agen tupperw@re nie, kalau nak less (utk kawan2 rapat sahaja kihkihkih), time kalau saya nak pegi beli boleh kirim.


2 comments:

Effi Rahmat said...

Alhamdulillah.. tumpang gumbira baca benda² gembira... semoga Allah mudahkan setiap yang dihajati.. :)

Cikgu Nana said...

tq mama....

Alhamdulillah..... moga Allah juga mudahkan setiap yang mama hajati...insyaAllah....