Friday, November 2, 2012

Entah, saje nak merapu....

Salam....

Takde pape yang menarik sebenarnya....

yang teroknya, aku menjadi semakin garang.... kadang2 aku terfikir sendiri... meroyan ke aku nie? huuuu selisih-selisih.... palis-palis....

kesian anak-anak aku, terbantut kreativiti dorang... bila bukak aje mainan, aku dah mula nak menyinga.. ye la, lepas main tak reti nak kemas kan.... jadiknya bukak aje mainan, aku dah start menyinga suh simpan semula lepas main....

Ari ke 37 berpantang.... dah takde ikan bakar... boring dah...dah mula ketagih masak singgang....
sayur sawi dah boring dah.... cam takmo makan dah.... tapi beli jugak... ada juga beli brokoli, lom makan lagi... milo dah tak minum, sebab ada terbaca mitos susu manis boleh wat anak kembung, maka aku pon menyekat selera buaya aku, no more milo, kalau pon nak minum, milo O ajek... tu pon jarang.
Tak tau la, dah kurang makan ke makin banyak makan ke.... yang pasti milo dah tak minum, cereal amik lagi, sekali sehari.... nak kurus, tapi boleh ke mantain?...emmmm... abes pantang sok, dah start balik makan yang berminyak... nafsu nie dah teringin nak makan macam-macam... segala macam mengidam huuuu....

Dah rindu nak ke KL... dah rindu nak merempit JB-KL...KL-JB.. tapi keadaan dah tak sama sebab dah ada si kecik... sabar...sabar...
Semoga Allah mengampunkan dosa aku dan memberi aku kesabaran yang tinggi dalam memikul amanah anak-anak ini.....

Arini adik muhd aka abg muhd balik skolah dalam keadaan yang sedih sangat2...
Ku tanya, kawan buat ke?... sape buat?... puas ku pujuk, dia jadi bertambah sedih dan meleleh air mata....
Dah maghrib tadi baru ku dapat jawapannya.....teringat tadi jamuan akhir....
ku tanya "adik sedih ya dah nak abes sekolah?"
Hah! baru dia cakap.... lorrr, kata dia, nanti dia rinduuuu....
Anak bujang ku tu memang sentimental sikit.....

Suamiku akan ke paris pulak kali nie, 8 hari.... nak ikoooooooooooooooooooot.. tapi apa kan daya.... bak kata ayah ku "jangan macam-macam la!" huuuuuuuuuuuu...
sebab ku kata nak bawa baby aisyah hahahahaha....
Takpe la, kumpul duit betol2, kalau nak pegi, pegi semua skali.... takde sape yang tinggal... kalau tak, hati aku pon akan tertinggal jugak dengan anak yang tinggal pat umah emak or umah kakak.... nehi nehi....
Lagi pula, suami pegi dengan bos dia & beberapa lagi kerana perihal kerja... takkan aku nak menyibuk skali dengan anak2 yang kecik2 nie... boleh menjatuhkan maruah suami.. so, next time ok....

Dilema membayar utk melakukan kerja, tetapi kerja tidak memuaskan hati.... full stop, cannot say much... seksa hokeh!!

Banyak yang menggusarkan hati... susah hati sebab risaukan babysitter Aisyah.... aku nak cari yang lebih baik, tapi siapa???
Tak boleh bayangkan, boleh ke aku uruskan ketiga-tiga anak tahun depan seorang...
Aqilah dah darjah 4, pukul 6.55am paling lewat ke sekolah.... Kalau dia balik skolah duduk umah pengasuh, dia hilang waktu petang utk pegi mengaji, kena mengaji malam, dah tu...bila masa dia nak jumpa muka aku dan aku nak tengok dia?
Adik muhd pula skolah agama masuk kul 10, balik umah kul 11.45am paling awal... aku pula kena berada di skolah sblm kul 12, bila masa aku nak hantar aisyah, bila masa ku nak tunggu adik muhd balik skolah agama, nak bagi dia makan, nak salinkan dia baju dan nak pegi skolah pula....
Orang gaji??? nehi nehi... banyak pulak masalah lain yang datang... lagi buat aku stress.....

Ya Allah, bantulah hambamu yang kesusahan ini....

sekian, wassalam.


0 comments: