Wednesday, November 28, 2012

Kenapa BuNga??

Salam....

Kenapa namakan diri bunga??

Sebab saya sangat suka bunga....

Paling suka, bunga rose.. rose rose rose.... really rose lover....

Zaman dedolu, masa first time gi kundasang, gi sebuah nursery nie.... bunga rose dia besaaaaaaar-besar... sebesar muka saya pon ada.... saya rasa macam i can fly time tu hehehe.... sangat teruja...

Bila merenung rose, hati saya kembang kuncup berbunga-bunga.. satu perasaan yang tak terungkap...

Bunga yang anak dara saya dengan kerjasama suami, masih utuh lagi sehingga hari ini...dalam ekon tahan dia.
Kalau kat rumah, saya akan simpan kat peti sejuk hehehehe...  bila nak tengok, saya keluarkan dan saya cium... kemudian masukkan semula kihkihkih....

Nie bunga pada hari ini... masih segar....

Rose dah lebih mengembang, namun masih utuh.. love it.

Saya bercita-cita... berdoa... berada di kawasan sedang musim spring.... dikelilingi bunga-bungaan dan terutamanya rose hehehehe.... juga saya bercita-cita nak memetik apple & anggur di kebun yang luas!.
Zaman dedolu, kalau cerita-cerita omputeh ala-ala dongeng gitu, kawasan istana ada secret garden kan.... dan secret garden itu dikelilingi oleh bunga-bunga rose yang sangat cantik....
Saya teringin nak ada taman yang penuh dengan bunga rose.... emmm, berangan dan terus berangan kihkihkih.... suasana sejuk seperti di cameron higlands memang sesuai utk rose, tapi di pasir gudang?? takyah tanam apa2 la hahahaha... asyik2 takde kat umah ajek, pokok pon mati... 

Sekian, wassalam...


0 comments: