Monday, November 26, 2012

Sempena Ulang Tahun Kelahiran

Salam...

Di usia yang sudah banyak ini... ulang tahun tidak lagi sama seperti tahun-tahun sudah...
Tanggungjawab dan kekangan masa melupakan hasrat diri untuk bermanja-manja....

Semalam... saya menerima tetamu di kalangan saudara terdekat...mau ziarah Baby Aisyah.
Sebagaimana cara dia menerima tetamu, begitu juga saya ingin memperlakukan dia walau tidak sama, namun harus sempurna juga...

Saya masak mee hoon sup tulang... tulang korban....simpan dari masa dalam pantang :)

 Dah ilang kempunan nak makan sup tulang hehehe.. simpan tu tulang korban yang ayah dapat dan difaraidkan kepada kami... dapatlah, hidangan ini dijamu kepada tetamu semalam. Alhamdulillah.


Saya buat kek.. kek karamel...lama dah tak buat, terakhir kali sewaktu ada kenalan teman yang mengidam mau makan....

 see see my newly cake heee... apa yang baru?? karamelnya tebal... kan kan kan....
Alhamdulillah... terjumpa resipi caramel yang tebal.

tempat kek kaca  ini dah berkurun dalam simpanan, ada tamu baaaaaaaruuuulah digunakan.



Sudah berusia ini.. bukan tua ya.. berusia kihkihkih.... melupakan seketika kek berkrim, wat kek sendiri sempena birthday sendiri hahahaha... takde la, yang sebenarnya tak tau nak jamu tetamu itu apa, jadik..merajinkan diri wat kek yang dah lama tak wat nie... mencuba resipi karamel baru...

Mari kita tengok bahan-bahannya....
  • 3 biji kuning telur
  • diikuti 2 biji telur
  • 70 gm gula kaster
  • 1/2 sudu esen vanila
  • 400ml susu sejat.
cara2 sama cam puan azlita punya resipi... sila rujuk SINI

bahan2 yang baru ini, sungguh menjadi... sedaaaaaaaaap!!! semalam juga licin itu kek...terima kasih kepada yang empunya resipi, saya jumpa pat majalah masa bulan puasa aritu..

cuma kek ni yang saya kurang gemar, bila air dari karamel membasahi kek ... tak cantikkk... pastu basah kek saya yang gebu itu...

oh ya, saya juga menjamu mereka dengan durian.... durian di kipmart dah murah... berbaloi-baloi... makan puas-puas sebelum ke kl semula... pat kl mimpi bangun mimpi bangun semula pon tak dapat harga cenggitu.

*************************************
Anak dara saya dengan kerjasama bersama ayah menghadiahkan saya bunga sempena hari lahirku...
Cik bunga dapat bunga ~ senyum lebar sampai telinga...

 Anak dara saya punya pilihan warna dan gaya.
Terima kasih anakku.



Sekian, wassalam

0 comments: