Wednesday, February 22, 2012

Lama tak update..

Salam frens...

Lama rasa tak update... kawan2 pon senyap jek... busy agaknya.....enot je yg baru hapdet sakit giginya yang macam kronik aje bunyiknyer.....moga tabah ati ya, dealing dgn gomen memang perlu sabo yang tahap langit ke 7..... 2 April baru nak jumpa lg??? emmm.....

Tiada apa yang menarik nak dikongsi....
Kesihatan tak mengizinkan semenjak sabtu....umpama demam tak kebah-kebah....dedo jek memanjang.....
Now update sambil berbaring.....dengan memangku lappy atas bantal atas perot... "oiii tu pon nak bagitau jugak ke????" hihihihi...... memeriahkan suasana hahahaha.....
Sebenornya nak tgk dunia tersembunyi kat tibi tiga.... tapi ada bola plak lawan jepang..... kenalah beralah kan, sebab bola tu live.... jadik, meh update blog.

Tadi ada bengkel kat pusat kegiatan guru... nak menghabiskan dari kul 8-5 tu.... masyaAllah... Allah sahaja yang tahu..... rasa nak rebah dah..... kena tahan-tahankan jugak.... kalau ada alat yg boleh menyokong tengkuk dan badan, dah lama aku pasang.... macam-macam gaya dah aku lakukan bagi nak cover diri dari tak over sgt tak larat....

Skarang nie, nak gosok baju pon dah tak larat nak berdiri.... duduk... ya saya duduk di lantai sambil menggosok baju 4 pasang..... dalam kepayahan, siap jugak la..... dah nama seorang ibu ni, larat ke tidak ke... keja kena jalan gak, itupon banyak yang dah tak terbuat..... betul2 dah jadik cam markas tikus rumah ku huuuuu........ dahsyat! cam kena langgar garuda..... tengokkan aje jek la.... nak wat camne... sungguh tak larat!

Bercerita pasal gosok baju nie, aku nak kongsi satu cerita.....
Aku ada kawan, kawan nie dulu geng masa guru sandaran.... kebetulan masuk maktab yang sama, cuma dia lewat 6 bulan dari aku.... kira aku senior dia la kat maktab. Pastu, kebetulan pula amik kos yang sama. Dan kebetulan jugak, kami mengajar dalam daerah jajahan yang sama.... macam jodoh kan..... adaaaaaaa jek muka dia......
Kisah gosok baju nie..... aku ternganga bila dengar dia cakap dia gosok baju secara TERBALIK..... tahun lepas masa meeting kat kluang dia bercerita cara dia menggosok....
Melopong molot aku sampai tahap boleh masuk lalat!...
"abis tu, kalau side yang tajam2 tu camne?" aku tanya
"terbalikkan, gosok yang itu aje la...sikiiiiiiiit aje".....sayang kak sitiiiiii..... sayang wooo baju.... takut terbakar kena sterika......

MasyaAllah..... ini orang, punya la teliti.....dari tulisan, ke habuk kat rumah, sampailah ke baju pon sama.... ish3..... Tadi masa duk sebelah dia, aku pon tanya.... baju nie pon gosok terbalik ke?.... dia cakap "a'ah... terbalik la kak siti.... takut terbakar".....
Huuuuuu..... baju tu kategori tebal la jugak kualiti kainnya.... nak dibandingkan dengan baju aku yang lembik dan licin......aku hingat dia tak gosok terbalik, rupa-rupanya terbalik jugak!..... aduuuuuuuhai..... sungguh-sungguh terlalu teliti ini orang...... agak2 kalau dia datang rumah aku skarang nie, mau dia pengsan 40 kali hahahahaha.......
Anak dia satu jek, tu pon mak dia kat kampung yang jaga.... so boleh la aku rasa dia begitu teliti dalam segala hal..... cuba anak dia 4 ke eh.... toksah 4 la.... 3 pon cukup......
Tapi dia takmo lagi dah..... satu tu pon dia terlajak.... utk tambah lagi... no no no kata dia.......
Kereta pon sama.... makan memang la tak boleh la kot kat dalam kereta.... masa gi kluang dulu, aku bawak cistat dan kek cokelat, dia cuit sikit jek..... aku cakap, makan la... akak takde pantang makan dalam kereta... sambil ngap ngap makan mini piza beli kat kedai kek....dengan tangan sebelah lagi memandu.... "anak2 akak siap akak suap nasi dalam keta... lepas tu bersihkanlah...."
Dia tak banyak komen, cuma dia cakap dia ada kawan yang makan epal pon tak boleh dalam keta..... aduuuuuuuuuuuuh!!!!!
Macam-macam ragam..... cuma aku cakap kat dia " kenalan ada yang tak bagi makan dalam keta taw, nak tau apa jadi???....dua kali keta dia kena curik.... satu crv, satu lagi wish... dua-dua baru taw...."
jadik, sesape lokek2 tak bagi makan dalam keta.... aku momok-momokkan dengan "kena curik karang baru tau" hahahahaha.....  bagi yang membaca nie, jgn la percaya bulat2... bid'ah jek nie.... kebetulan sahaja tuuuu semua... dah ketentuan Illahi.....

Bercerita pasal bengkel tadi..... dalam pung pang pung pang pegawai tu membebel pasal cikgu2 pemulih@n nie..... terutama dalam penyediaan buku rancangan mengajar.....
ehemmmmm...... kembang ponggong aku kejap bila dia sebut nama aku dengan nama skolah skali dengan statement, guru yang betul2 bersungguh menjalankan keja memulihkan murid..... wAAAAAAAAAaaah kembang idong aku.....
Kawan yang gosok baju terbalik tu pon opkos kena sebut skali hihihiiiiii...... beserta cikgu yang lagi sorang la kat skolah aku tu..... (nak cakap dia tiru cara aku tuuuuuuuu... hahahaha... nak jugak kredit! angkat bakul sendiri).
Tapi terus terang aku cakap... kat kelas tu, aku je yang buat bahan.... aku sorang jek yang pikir camne nak cantikkan kelas....macam aku sorang jek yang poyo.... tapi, kalau aku PINDAH.... semua aku cabut smula...semua aku hangkut.... sorry to say... semua tu jerit perih aku.... huwaaaaaaaaa aku dah nak nanges dah nie..... kalau dua-dua buat, kan banyak nak dibandingkan sorang2 jer.... pakai sama-sama..... nie semua pakai aku punye... nak jugak aku merasa pakai yang dia wat.... ada jugak kepelbagaian kan.....
Kalau dulu aku sorang, boleh la kata aku tak sempat nak sempurna kelas tu... tapi nie dah berdua.... masih takuk tu jugak.... realitinya????... aku masih seorang berjuang......

sebelom aku terus bebelan ini...dan hangus semua keja yang aku dah buat sebelom nie dek kerana kata2 agak mengungkit.... baiklah aku tutup molot hati ini dari terus bercerita......

k fren.... badan dah start jem....

sehingga lain kali..... salam ukhuwah... salam agar semua dikurniakan kesihatan yang baik....insyaAllah...

0 comments: