Wednesday, February 1, 2012

Sesuatu yang dah lama ditinggalkan.....

Salam fren..

Anak dara saya nie kalau suruh posing.... fotogenik wokeh.....


Comel kan.....
Semenjak dua menjak dia berguru dengan guru agama tahun 3  taun nie..... dia semakin rajin solat di sekolah....dia semakin mahu menutup aurat tanpa disuruh..... 

Cantik tak tudung dia?... macam tak sangka taw.... saya yang jahit tudung tu.....
Dah lama dah.... tahun 2010, masa pregnant arwah baby iman.....

Lepas bersalin arwah baby iman, terus saya dah tak menjahit lagi tudung jenis tu....
Kalau sekarang nie suruh saya jahit lagi....entah ingat entah lupa kot.....
Banyak juga saya belikan dia tudung, tapi nampaknya yang wat sendiri nampak lebih elok.....hihihi (angkat bakulkah aku???)  tapi betul taw...

Meh tengok gambar lama nie..... nie pon wat sendiri taw.....


Kalau tanya jiwa dan raga saya skarang nie.... saya malas nak wat lagi tudung tu huuuuuu.... banyak dah yang rege rm10 kat pasaran.... berbaloi okeh.... so beli aje la eh...heeeeeee
Mesin jait dah beku cam kutub utara taw.....

Bila kakak pakai tudung tu tadi... nostalgia menjahit sendiri tudung jenis awning nie menggamit perasaan  mengenang zaman2 menjahit tudung...... lama sudah ditinggalkan.....

Meh tengok lagi...... ulang tayang

adik muhd nampak budaaaaak betol hihihi.....umor 3 taun lebih.
Masa nie pregnant arwah baby iman.....dah bleeding...tapi keterujaan menjahit tudung menjadi-jadi.
Bila ok jek sikit...mula la saya memotong kain....menjahit tudung...
Tudung yang saya pakai tu pon saya jait sendiri.

Masa tu banyak saya jahit..... macam2 corak..... tapi itu duluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.........

Sekarang nie????? nak jait kaki seluar mr suami pon tak terbuat-buat.... 
Semua benda tak terbuat.... entah hape yang aku wat entah???? huuuuuuuu

3 comments:

Mama Mirza said...

cantik ler ko buat... aku nak kena carik mesin jahit baru dulu.. sbb takde yang nak jahit tepi tuh.. aku mmg kena jahit sendiri... wajib.. sbb syria labuh sangat sukar didapati.. hmmm..

Cikgu Nana said...

Jahit tepi aku anto kedai...jait kecik. Satu tudung rm3.

Kalau nak yang 4 jarum tu (kalau tak silap) yang macam yg jual, mesin nyer mahal.

Kat skolah nie ada yang jual tudung,dia jait kecik jek tepi2 tudung. lawa gaks....

Cikgu Nana said...

bukan 4 jarum, dua jarum...sebab tu dia boleh jahit serentak double....

Muke aku kan...tak sehsuai pakai syria....penyek jadinya hahahahaha..... awning pon kena cari yang tak terlalu panjang, nanti terlalu bujur muke aku...huduh!...