Tuesday, January 31, 2012

Soal Hati

Beberapa menda yang wat hati aku ada macam2 rasa....

Satu...
Kalau dalam satu organisasi.... perlulah ada kerjasama kan....berat sama pikul, ringan sama jinjing.
Tetapi apabila tidak ada kerjasama, maka aku pon makan ati kan....
Sifat aku... marah pon marah jugak (tapi dalam ati jek la eh)..tapi, akhirnya aku buat sendiri tanpa minta bantuan....
Kiranya, makan ati ulam jantung k....
Lepas2 nie, aku dah takde la nak minta tolong ke ape ke, walhal memang tanggungjawab bersama kan.... Aku wat sendiri... Bila aku cuti panjang ke sok lusa.... aku harap orang tu akan rasa bahawa betapa menyumbangnya aku..... itupon kalau dia sedar la... kalau dia tak sedar, dia wat taktau aje! huuuuuuu...... kadangkala lebih baik seorang dari ada dua orang tetapi menghampakan....
Aku betol2 tengah sakit ati skarang nie.....

Dua...
Dorang nie nak jual keta ke taknak??? ke salesman tu yang lemau.....aku pulak yang kena kol dia tanya progress.. dah nak masuk 3 minggu dah... takde pape progress pon, loan dah lama lulus.... agak2 kalau kilang tak kuar keta, tutup jek takyah miaga... menyusahkan orang..... dahla aku skarang nie nak gi bank ke hape ke memang dah tak sempat..... kalau nak lakukan sesuatu di waktu pagi, kakak terpaksa ponteng skolah agama.... Aku marah okeh..... susah2 sgt, aku beli keta lain baru korang tau huuuuuu.. Nombor keta pon dah ada... eeeeeeeeeee.....ayah dah berangan nak bawak keta baru gi keja kawin kat pontian ujung minggu nie....tapi??????? huhuuuuuuuuuuuuu

Tiga....
Dalam kegembiraan atas peluang keemasan yang InsyaAllah akan menjadi milik suamiku.....juga rezeki utk kami sekeluarga...
Ada sendu dalam hatiku..... akan berjauhan ke kita selepas ini????? hanya hujung minggu saja berjumpa????
huhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nak ikooooot.....

Empat....
Ada kenalan aku baru2 ini mengeluarkan status di fb.... "sangat gembira apabila berat badan, pangkal 8"
Sangat motivated ok... dari seratus lebih tu dia berusaha menurunkan berat badan. Nak tau berapa berat dia yang pangkal 8 tu????? 89.8kg wokeh...... 200g tu kalau dia makan sarapan selepas dia timbang tu mesti berat dia 90kg.... tapi how motivated she is..dengan mensasarkan ke 85kg pulak lepas nie....
Aku terkesima wokeh!... dengan aku yang dah berat nie... tapi tidaklah mencecah berat kenalan tu tadi.... seharusnya aku harus lebih berusaha menurunkan berat badan......
Kata orang, biar lambat asal selamat.... biarlah aku turunkan sikit2... aku kurangkan amaun nasi yang dimasukkan ke mulut.... tidak la sampai tak makan nasi langsung.... makan tetapi sikit.... harap2 turun la berat badan aku nie...... harap2 hati aku nie cekal dengan azam nak turunkan berat badan nie....

Kelima.....
Aku penat okeh...... kadang2 mata tokleh celik...tapi kena celik jugak.....
Tadi dah kul 5 minit lagi kul 11, aqilah request nak bawak bekal nasi ke sekolah.....
Utk adik muhd dia cuma nak ayamas aje bawak bekal ke skolah, jadik aku cuma gorengkan drumsetik & kepak ayamas tu aje untuk dia.
Aku tanya "kentang kicap boleh kak?" dia kata ok....
Bagai lipas kudung aku masak..... lebihkan ikan bilis yang garing sikit dalam lauk tu....pastu baju keja lom gosok....baju lom jemor....huuuuuuuu..... Baju aqilah, aku minta dia gosok sendiri..... "ibu tak sempat kakak, kakak gosok baju kakak, ibu masak"
Hari nie aku lewat sampai skolah.. kul 12.03 okeh.... suppose tokleh lewat dari 12..
Nak wat camne???? wat bodo jek la huuuuuuu..... aku bukan manusia sempurna okeh.....
Banyak benda yang tak terbuat skarang nie..... depan umah aku dah macam umah tinggal.....2 bilik dah jadik cam setor..... tandas pon aku lom cuci huhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...... aku sungguh terseksa.......
Bilik tido pon dah jadi hampeh...... (selama nie pon hampeh...tapi skarang nie lagi hampeh!)
Bila aku nak mengemas nieeeeeeeeeeee?????????????????????????????????????
Aku sungguh terseksa dengan waktu kerja sekarang nie.....

Sekian....luahan hati aku huuuuuuuuu

0 comments: