Tuesday, July 26, 2011

Jangan Gadoh2.....mari betulkan urat

Saya gaduh ke????....tak lerrr...saya tak gaduh pooon....

Ada saya gaduh2 aritu...takde poooon....cuma saya bebel2 jek pat blog nie (dgn doa agar dorang jgnla baca blog saya nie amin3...) heee...takut gak eh hahahaha......

Saya memang takmo gaduh2....sebab apa saya takmo gaduh?...sila lihat senarai di bawah :-

  1. dia boss saye...tak kira la no 2 ke no 3 ke...boss gak kan...saya nie timun takkan menang punyeee selagi menjadi timun dan dorang durian....maka banyak2kan sabar
  2. even bukan tu sahaja....akan ada beratus lagi even, malahan beribu kot....maka pusing2, masyarakat rujukan itu jugak kan....maka jgn gaduh2....tingkatkan kesabaran...
  3. tak payah gaduh2...pusing2 dorang tu jugak kawan2 sekerja.....banyakkan sabo....habis even tu...hari2 kena datang skolah gak kan....maka jumpa lagi muka2 tu semua...kalau gaduh kan dah tak boleh nak bertemu muka.....jadik...sabaaaaaar jek la.....
  4. pendek kata...sabaaaaar jek la.....sabar tu manis khasiatnya heeeee.......tadi ada yang jumpa saya minta maaf.....saya cakap, saya tak marah2 la...sape cakap saya marah???...saya takde marah pon...walau anak buah saya jelantahkan 10 kilo beras pon saya tak marah kan.....inikan pulak dia yang takde kena mengena.....

Bila tak gaduh2....tengok....semalam dan hari ini, saya dah boleh mula kerja tanpa rasa bahang pertelingkahan.....start projek baru dan tanpa rasa permusuhan....tak guna gaduh2, tak guna dengki2....kalau dorang memang dengki kat saya dengan menjadikan saya ketua masak kali ini, saya rasa propaganda dorang gagal....kerana saya dengan rasa bahagia dan hati terbuka menerima tugas ini.....walau semasa menjalankan tugas aritu banyak yang menguji kesabaran....saya tetap bersabar....walau kadang2 rasa nak pecahkan semua cermin tingkap time tu hahaha ganazzzz!!!....pat dalam ati jek.....

sebab tu saya sayang blog ini heheheeeee.....blog saya...saya suke ler nak kata apa hikhik....kurang sikit rasa nak mengamok kat alam nyata bila dah luah semua pat cni....kan kan kan.....
dorang tak baca ke??...semoga tak jumpe ler blog nie sampai bila2 hehehe....kawan2 kerja tak tau pon saya ada blog...kecuali kengkawan yang betol2 saya rasa boleh berkongsi....biarlah saya syiok sendiri.....

well....saya memang suke massage.....saya suka urat2 saya diperbetulkan.....
saya pegi massage lagi yo....kali nie amik lebih sikit....package shoulder + foot massage....rm69 sejam setengah.....

rasa dia??....takes time gak la nak hilang penat..tapiiii...saya rasa kaki saya tiada rasa tegang dan sakit...dan tulang pinggang saya pon rasanya ada relief sikit la...dari sebelumnya...kalau ok pinggang nie, nanti saya nak amik lagi package nie...

Mudah2an pinggang saya yang problem selepas arwah baby iman dulu akan pulih sepenuhnya.....insyaAllah..mana tau cara massage yang ini boleh memberi kesihatan yang baik kepada saya....
Kalau ikutkan....masa masak utk 200 orang itu, saya gagahkan seluruh tenaga...dan buat2 tak rasa sakit...angkat kawah..cuci kawah..cuci periuk...angkat macam2 la....tawakal pada Allah....

Sebab tu bila lepas tugasan itu saya rasa cam nak pengsan....maaflah kepada apa2 tugasan yang lain yang tak dapat saya laksanakan terutamanya yang kat rumah....ditambah lagi dengan tugasan yang menunggu selepas camping iaitu sekolah lestari....saya bukan supermak....saya supertiredmak huhu...



nampak gambar ini....ini antara acara regangan yang dia wat selepas mengurut tulang belakang pinggang dan punggung.....fuh!!!......kalau suke tradisional.....cuba lah...tapi gambar nie macam menakutkan eh kihkih.....jangan takuuut...gambo nie jek yang sopan, gambo lain semua seksi2....jadik saya amik la gambo nie heee.....

selamat mencuba.....best taw......

0 comments: