Friday, July 29, 2011

Sempoooot.....

lari....dan terus berlari....tak cukup kaki tangan....
busy sgt2 busy....kadang2 down...kadang2 ok....macam2 rasa ada....

orang lain hati tenang nak menyambut ramadhan...saya hati penuh bimbang keja banyak nak kena settle sebelum ramadhan....nak nangis...nak lari....nak macam2 rasa....bercampur baur perasaan....
apa pun....kena hadapi....kena siapkan jugak....berdebar2 macam nak amik peksa pulak huuuu......
kadang2 ada rasa cam nak hempuk orang pun ada.....aduuuuh.....

keja sebagai SU sek lest@ri betul2 buat saya sempooot....apatahlagi takde sokongan boss yang kena handle ini projek...masa dapat tugasan awal2 dulu...itu boss wat dunno jek....bila dah nak anto laporan baru saya perasan yang dorang nak projek....projek bro....ape projek??? aduuuuuuh.....
Macam nak pengsan rasa kena wujudkan projek....syukur ada peninggalan projek2 lama yang mantan gb lama dah wat...tapi rupa dia cam perkuburan terbiar ler huhuuuuu....dah terkubur.....yang dah terkubur itu harus dihidupkan balik dan itu adalah tugas saya.....

Aktiviti kitar semula untuk kumpul duit bagi taman herba
cikgu dah bau cam sampah mengendalikan aktiviti ini
penat cam nak pengsan

ini semalam, mintak tolong bebudak PJ.....cabut rumput....
cikgu pon cabut gak.....nampak itu rumput???? huuuuu

mari saya perkenalkan....ini pokok mas cotek betina....yang pat belakang sana mas cotek jantan.....
baru beli nie......cikgu pi beli.....lom tanam pat tanah lagi....cikgu pakai duit cikgu lagi sebab duit recycle tak cukup...
sape nak tolong cangkul kan nie??????

Ramadhan....sape yang nak menyangkul bulan pose nie....memang takde...melainkan saya....ya saya.....huhuuuuuuuu.....larat ke???? aduuuuuuh

wujudkan ajk...ya....ajk...nampaknya hujung minggu ini sebenarnya tugas saya wat itu laporan dan ajk. 
dan hujung minggu ini jugak anak2 dan dijanjikan akan berjalan ke kl sebelum puasa dan raya....

hujung minggu yang sempooooot......

ini dah ok la sikit...sebelomnyer.....aduuuuuuuh.......saya pon takot nak pi sini....
ini gambo selepas aktiviti mengemas dan mencabut rumput semalam
itu anak2 pokok baru beli semalam, dan baru susun kedudukan.....
inilah yang dinamakan dah terkubur kena korek balik kena kasi hidop semula....
ini semua keja saya....ya saya yang menjalankan tugas.

petang nie meeting linus pulak....ada 13 orang yang nak kena oberhaul....kasi turun enjin kasi repair...nak suruh pandai baca eja.....jangan ingat kerja mudah..kerana huruf pon dorang masih tak boleh ingat....dah darjah 2 pulak tu....so.....sendiri mau hingat ler.....

semoga semua ini dapat di cool down hujung minggu ini....saya nak ber ramadhan dengan tenang...
saya mahu ramadhan ini lebih baik dari yang sebelomnya.....terutama dari segi amalan.....

2 comments:

Asmida said...

yup... situasai kita sama banyak nak disetlekan sebelum ramadhan.. kalau dah, lagi penat rasa nak setle dibulan ramadhan dengan dugaan berpuasa lagi.. apapun tahniah sebab aku dah boleh membebel kat sini... kih kih kih..... Apapun selamat menyambut bulan ramadhan.... jangan lupa solat terawih....

Cikgu Nana said...

kihkihkih.....aku pon tak tau apekebenda yang aku adjust sampai ko boleh bebel hahahaha

aku cam nak nangis dah nie huhuhuuuuu......busy2....stress...

aku kena jadik tukang kebun tu yang wat aku rasa cam nak pengsan...lepas anto laporan kat JAS aku rasa ok dah sikit....laporan tu yang wat lagi risau....apebenda entah nak dibebel kat situ, skolah lain dah tebal 4 inci punye laporan...aku 1/2 inci pon takde lagi huhuuuuuu