Thursday, July 7, 2011

Murid Linus Tahun 1 2011

Ini duniaku...dunia selain di rumah.....
Inilah kerjayaku...kerjaya sebagai seorang guru.....
Lebih spesifik.....Guru Pemulihan Khas.....

Bulan Julai dah hampir ke pertengahan....kejap je kan.....
Budak2 Linus dah dalam proses ke saringan ke 5.....

Oleh kerana dah ada dua orang guru pemulihan, maka murid2 tegar ini kami ambil dari tahun 1
tahun lepas tak ambil thn 1 sebab aku seorang....mana mampu nak memulihkan average 50 orang setiap tahun.....
Semenjak ada Linus....ringan sikit kerja kerana guru2 tahun 1 juga berganding bahu memastikan mereka celik 3M.....Terdapat pengurangan dalam kuantiti murid yang dihantar ke pemulihan. Lagi ringan bila ada seorang lagi berganding bahu.....Iskandar secara rasmi ke pemulihan pada Mei lalu dari kelas perdana. Diselamatkan oleh GPK dari kena ke sekolah lain....dan rezeki aku sebab ada rakan seperjuangan....yang ringan sama dijinjing yang berat sama dipikul....

Ini wajah2 baru anak didikku...comel2 jek semua....esp yang pat belakang tu...dia special (khas)

Cak!! nampak bijak kan yang pat depan nie....insyaAllah...dia bukan tegar terlampau....


Ini 9 orang murid baru di bawah pengawasan saya heee....welcome  to pemulihan world....
together we creat success :)

Tahun ini, ada 19 orang yang tegar thn 1...bahagi 2, Iskandar nak ambil 10 secara sukarela bila aku tanya dia nak amik yang mana...maka aku amik 9...gentleman la kan.....dia handle tahun 2 dan aku handle tahun 3....
walaubagaimanapon...aku masih care lagi kat bebudak darjah 2 sebab setengah tahun aku bimbing dorang.....sayangku pada mereka masih menebal agar mereka betul2 dapat dipulihkan....

apesal mode mendatar jek nie????...mungkin serius kot hahahaha......
migrain sebab ada 10 kelas bagi satu aliran....murid satu aliran 3-400 orang....tahun 2009, ada 33 orang pencalonan baru campur yang masih ada thn 2 dan 3 seramai 18 orang....tidak ke jumlahnya 48 orang....
Tahun lepas kurang sikit yang dicalonkan....belas2 jek....total semua lebih kurang 33 orang.
Tahun ini pencalonan baru 19 orang campur yang masih ada seramai 15 orang....total 34 orang.....

Apapun bersyukur ada dua orang dah sekarang yang berusaha....tapi taktau sampai bila berdua sebab bila2 masa boleh kena tarik ke sekolah lain...huuuuu.....

Migrainku semakin berkurangan semenjak berbekam sebulan lalu....syukur ya Allah....dan semakin kurang bebanan semenjak iskandar join the club.....

Next move : Nak bahagi dua kelas....kena arrangekan semula perabot agar boleh jalan 2 kelas sekaligus ...sekarang agak berserabut kalau 19 orang masuk skaligus....kusi meja pon tak cukup....

0 comments: